Uncategorized

Merkkleding, do or don’t?

We kennen het allemaal wel, merkkleding. Hierin heb je veel verschillende segmenten. Een merk kan bijvoorbeeld echt heel duur zijn waardoor maar een bepaalde doelgroep zijn geld daaraan kan besteden en je hebt merken die duur zijn maar een bepaalde doelgroep wil daar zijn geld daaraan wil besteden. Niet iedereen kan het geld besteden aan merkkleding, het hoeft ook niet. Het feit dat er een merk op staat wil niet zeggen dat het betere kwaliteit is, dat hangt af van het materiaal en soms van de prijs. 

De volgende merken vallen in dezelfde categorie:

  1. Nike
  2. Jack & Jones
  3. Adidas

De volgende merken vallen in dezelfde categorie:

  1. Ballin, Amsterdam
  2. Ralph Lauren 
  3. Tommy Hilfiger 
  4. Calvin Klein

De volgende merken vallen in dezelfde categorie:

  1. Gucci
  2. Prada
  3. Chanel
  4. Louis Vuitton 

Dit is gebaseerd om prijs, maar hiervan krijg je een idee wat er bedoeld wordt met segmenteren. Deze merken hebben een ander doel, doordat hun kleding juist duurder is dan anderen. De laatste categorie is voor de gemiddelde Nederlander niet altijd haalbaar, dat is logisch. Eerlijk is eerlijk, het is echt te gek wat je daarvoor alleen een sok al neertelt. Mensen blijven het toch kopen, buiten dat je het kan kopen straalt het natuurlijk een boel luxe uit als jij deze merken draagt. Dat is waarschijnlijk wel een dingetje waardoor deze merken vaak gekocht worden door deze doelgroep. De merken laten graag hun logo terug komen in hun kledingstukken waardoor je vaak vrijwel gelijk kunt zien of iemand dat merk aan heeft of niet.

Voordat een merk begint met het maken van kleding kijken ze naar welke doelgroep ze willen trekken. Hierop moet jij je kleding ook op afstellen. Dat kan in sommige gevallen nogal lastig zijn, maar hier kan je altijd hulp bij zoeken natuurlijk.